Leave a comment

Sharh/forklaring av 40 hadither Nawawi (Hadith 1)

bilde (1)

All lovprisning tilhører Allah som har gitt meg tillatelse til å oversette den første hadithen av Arbaeen an-Nawawi med dens forklaring. Dette er en oversettelse fra boken Commentary on the Forty Hadith of al-Nawawi, skrevet av våre kjære shaykh, Jamaal al-Din M. Zarabozo.

En som leser dette verket vil se at et slikt mesterverk som denne burde heller ha blitt skrevet på gullsider, heller nei, skrevet eller trykt av gull. Dette er en veldig detaljert kommentar, hvor forfatteren går inn og diskuterer saker blant annet fiqh, tafseer, hadith, aqeedah og andre saker han treffer på.

Jeg har for det meste oversatt alt, men har latt være å oversette noen deler, f.eks diskusjon om grammatik eller noen spesifikke punkter for denne hadithen grunnet for at det trengs en viss kunnskap bak grammatiken i det arabiske språket. Jeg anbefaler på det sterkeste at dere kjøper denne boken og går gjennom disse 40 hadithene, og hvis Allah tillater meg, så skal jeg in shaa Allah oversette dem alle i fremtiden.  Jeg selv har heller ikke puttet noe inn der, med mindre noen referanser og definisjoner for noen uttrykk.

Jeg som et menneske, kan gjøre feil, og mest sannsynlig, kommer dere til å finne grammatiske/språklige feil, hvis dere finner noe eller har noe annet spørsmål, kan dere henvende dere til meg in shaa Allah.

Jeg gjør dua at Allah tilgir oss for våre feil som vi ikke har gjort med vilje, og jeg gjør dua at dette verket nyttiggjør leserne, og nyttiggjør forfatteren og oversetteren. Husk oss i deres dua.

Deres bror

Ibn Abdulrahman

Sharh 40 Hadith (LAST NED HER)

Vi takker Allah som har hjulpet oss til å fullføre denne handlingen og ber Ham om akseptere vår ydmyk tjeneste på å spre Hans budskap og religion.

N.B: Disse E-bøkene som postes på denne bloggen vil alltid in shaa Allah oppdateres og redigeres etter at det blir oppdaget noe feil eller mangler, så det lønner seg alltid å laste dem på nytt. Vi håper at du kan  hjelpe oss ved å sende forslag, tilbakemelding, innspill, rettelser til koranogsunna@gmail.com. Måtte Allah belønne deg for dette. Ameen.

Leave a Reply

